Puhujan aiheita
Teatteritaustainen Elsa Ervasti on oivallinen valinta yrittäjien ja myyntihenkisten organisaatioiden kouluttajaksi. Elsa pyrkii sisällyttämään luento- ja koulutussessioihin myös harjoituksia.
- Esiintyminen
- Kulttuurien välinen vuorovaikutus
- Myynti
- Pitching
- Vaativat B2B-neuvottelut
- Webinaarit ja verkkokoulutukset
Palkkiot
Risteilyluennot (n. 60min) Turusta: 2300€ - 20% = 1840€ + alv24% + matkat + hotelliyö + risteily + ruuatRisteilyluennot Helsingistä: Kysy tarjous
Elsa matkustaa: Pääkaupunkiseudulta
Elsa Ervasti
Tietokirjailija ja pitchaus-valmentaja Pyydä tarjous ›Tietokirjailija Elsa Ervasti (kuva: Anna Autio) on valmentanut vuodesta 2010 lähtien aiheinaan mm. start upit, luovat alat, osaamisen kehittäminen, online-videot ja opetusala. Elsa toimi myös Slush Talk the Talk -valmentajana vuosina 2016 ja 2017. Pitchaus-taitoja tarvitsevatkin varsinkin start up-yrittäjät.
Pitchaus tarkoittaa lyhyttä ja napakka myyntipuhetta, jolla yrittäjä/myyjä esittelee tuotetta, palvelua tai liikeideaa tai yritystä.
Alla oleva puhujaesittely sisältää sitaatteja Helsingin Sanomista (HS. 27.1.2019)
Elsa Ervastin tausta on teatteripuolella. Hän on koulutukseltaan Filosofian maisteri, Teatteritaiteen maisteri ja teatteri-ilmaisun ohjaaja. Elsa on näytellyt esimerkiksi Turun kaupunginteatterissa. Ensikosketuksen startup-maailmaan hän sai nelisen vuotta sitten, kun tuttava pyysi häntä Boost Turku -nimiseen yrityskiihdyttämöön kouluttamaan startup-yrittäjiä äänenkäytössä.
Pidemmissä koulutuksissa pyrin teettämään esimerkiksi samanlaisia harjoituksia, joita näyttelijät tekevät valmistautuessaan esitykseen, siis erilaisia hengitysharjoituksia ja rentouttavia liikkeitä. Paras lopputulos saadaan, kun keho on rento. – Elsa kertoo.
Elsa Ervasti on tutustunut pitchauksen taitoon laajemmin. Hän on kouluttanut yrittäjiä esimerkiksi Tekesin ja Business Finlandin järjestämissä tilaisuuksissa, Slushin yhteyteen syntyneessä Talk the Talk -koulutusohjelmassa sekä useissa yrityskiihdyttämöissä.
Ervastin mukaan teatterilla ja hyvällä myyntipuheella on yllättävän paljon yhteistä. Aivan ensimmäiseksi pitää opetella pitchauksen rakenne ja sisältö, joka on paketoitava myyntipuheen muotoon. Vasta sen jälkeen mietitään esiintymistä ja tunneilmaisua.
”Ajattele vaikka Linda Liukasta, joka on puhuessaan aina positiivinen. Se on hänen tavaramerkkinsä. Tärkeää on myös esiintyä niin, että se jää yleisön mieleen. ” – Elsa valottaa.